Biasakan Diri.

sekarang kena biasakan diri.

bangun tak ada orang whatsapp atau call kejutkan subuh. waking up without reading all those sweet conversation and stuff. biasakan diri tak cari orang yang kita pertama cari setiap kali bangun pagi. hantar mesej yang boleh gembirakan orang jauh. yang makin lama makin jauh. kena biasakan diri.

susah, tapi kena biasakan diri.

habis rutin harian. kena biasakan diri tak ada orang call/mesej benda yang menyenangkan. benda yang boleh buat kita ceria. kena biasakan diri tak ada semua benda tu dalam hidup.

every little things you have done for me, i will remember all of that.

kena biasakan diri tanpa suara, ketawa & semua yang buat diri ni cukup happy.

biasakan diri tanpa semua rutin harian kita bersama.

sakitnya bila rasa kehilangan. rasa macam tak boleh sorang-sorang.

nak tinggalkan rutin harian kita bersama,

memang susah sangat sangat.


p/s - i wrote this on 2 december 2013. one of my broken days.

i have guts to post it now because i think i already move on. and i am happier at this point of my life. i met a lot of great people. i've experienced heartbreaks. and alhamdulilah, life is getting better. life gets better. and i am happier. aku hargai mereka yang pergi & datang dalam hidup aku. i am now being extra careful.

so i wanted you guys to know that bila kita sedih macam mana pun, there are still ways to get back up. dan Tuhan tak pernah abaikan kita. Dia akan tunjuk jalan untuk bahagia. Dia akan tolong kita.

Dia bagi kita lebih apa yang kita perlu dalam hidup ni. Dia hadirkan orang yang baik baik untuk tolong kita. Dia beri macam macam. tak ada sebab untuk kita tak bersyukur dengan hidup kita ni. tak ada sebab langsung.

kita sakit kehilangan sebab kita fikir kita dapat rasa bahagia macam kita pernah dulu. kita salah, apa yang kita akan dapat lepas ni mungkin lebih baik daripada sebelumnya. kalau kita berusaha sebaik mungkin dan percaya.

kita selalu gambarkan yang buruk-buruk tentang masa depan.

sakit tu sekejap. pengajaran tu yang kita kena ingat sampai bila bila. jangan mudah sangat bagi kepercayaan dekat orang kalau tak nak sakit hati. jangan harapkan apa apa dari orang. jangan mudah sangat salahkan takdir.

study hard. work you ass off to get flying color result. get close to Him. build friendships and network. always expect less and do more. be genuinely happy. life is so much more than being in love with wrong person. that's all.

cheer up, my friends. life gets better. He knows best.

kita je kena biasakan diri, bila senang & susah, tetap cari Dia.
jangan bila susah baru cari Dia & cakap Dia tak pernah adil.

biasakan diri dengan redha ketentuan Tuhan.
biasakan diri bangun bila jatuh. jangan terus tersungkur.

biasakan diri.

:)

Comments

Zyra Roxx said…
same here, sobs. nvm, a heart of steel starts to grow olredi
sisterjanne said…
This comment has been removed by the author.
Unknown said…
Woww..u inspired me a lot
Thanks dude^^
Anonymous said…
Ur words really inspired me. Hope i could be as strong as u

Popular Posts